lunes, 15 de octubre de 2012

IKERKETA KUALITATIBOA DISENUA

IKERKETA DISEINUAREN ZIRRIBORROAREN AURKEZPENA

PRESTAKETA: Zer egin? Nola egin?, Non egin? Nola jaso informazioa? (behatuz). Noiz egingo? (practicumean 2 ipuin kontaketa aztertu bakoitzak, 2. eta 6. astean). Ze helburu? (ahokotasunari ze garrantzia eman?ze estrategiak erabiltzen diren ikusteko) egokitu egoerara aldaketak egin behar badira eta azaldu, hausnarketa.

IPUINAREN AHOZKOTASUNA LANTZEKO ESTRATEGIAK
DISEINUA
·         AURKEZPENA (nortzuk gara, non egingo praktikak, umeen adina, eredua…)
·         ZER aztertuko dugu?
Ø  Entonazioa
Ø  Umeen partehartzea
Ø  Pertsonifikazioa
Ø  Ama hizkuntza
Ø  Keinu fisikoak (komunikazio ez berbala)
Ø  Jarrera
Ø  Ipuinaren testuingurua (Aurretik (hiztegia), bitartean, atzetik(adierazpen grafioa))
Ø  Denbora (IRAUPENA, maiztasuna)
Ø  Gelaren antolaketa (ikasleen kopurua)

·         NOLA aztertuo dugu?

v  Entonazioa:
ü  Ahotsaren tonu aldaketa egokia bada.
ü  Erritmoa
ü  Ahozkatze garbia
ü  Lineala ala aldakorra.
ü  Grabea edo aguadoa
ü  Altua ala baxua


v  Umeen partehartzea:
ü  Galderak plazaratzen zaie?
ü  Umeek zalantzak plazaratu dezakete momentuan?
ü  Umeek arreta mantentzen dute?umeen jarrera.
ü  Tarte bat uzten zaie partehartzeko
ü  Modu orekatuan izaten da ( denek era berean edo andereñoa erregulatzen dui?)


v  Pertsonifikazioa:
ü  Ze teknkikak erabili ipuinaren pertsonaiak identifikatzeko?(mozorroak, ahotsak, kartelak, irudiak…)

v  Ama hizkuntza:
ü  Umeen banaketa hizkuntzagatik? Desberdintasunak ulermenean? Errefortsua zenbait puntuetan?
v  Komunikazio ez berbala (keinu fisikoak):
ü  Ze motatako keinuak? Eskuekin, aurpegiarekin?,
ü  Komunikazio berbala oso nabaria da?
ü  Batzuetan bakarrik komunikazio ez berbala erabiltzen da?

v  Irakaslearen jarrera:
ü  Positiboa ala negatiboa?
ü  Motibagarria?
ü  Partehartzailea?
ü  Ulertzeko lagungarria?
ü  Maitekorra ala distantziarekin?
ü  Zabala ala itxia?

v  Ipuinaren testuingurua:
ü  Aurretiko ekintzak?
ü  Ipuinaren bitartekoak?
ü  Ipuinaren ondorengoak?
ü  Irakurri edo kontatu?
ü  Umeek parte hartzen dute testuingurua eraikitzen?

v  Denbora:
ü  Zenbat denbora eman ipuinari astean zehar?
ü  Ipuinari osotasunean zenbat denbora?
ü  Ipuinaren iraupena?
ü  Egunaren momentu konkretu batean kontatzen da?beti?



v  Gelaren antolaketa:
ü  Talde oso aedo zatituta?
ü  Nola jarri? Borobilean? Klasean non kokatu?
ü  Irakasle eta ikasleak maila berean?
ü  Gela arruntean izaten da?

No hay comentarios:

Publicar un comentario