AHOLKUAK
· IRAKASLEA
o Jarrera
§ Ikaslearen erritmoa errespetatu
§ Motibagarria
§ Akatsak onuragarritzat onartzea
§ Zailtasunak onartzea eta errespetatzea
§ Ikaslearen egoera pertsonalak kontuan hartzea
§ Gertutasuna
§ Enpatia
§ Afektibotasuna, maitasuna
§ Dinamizatzailea
§ Aktiboa
§ Ikasleen autonomia bultzatu
§ Ikasleekiko interakzioa
§ Demokratikoa
§ “Gidaria”
§ Ama hizkuntzarekiko errespetua
§ Ikaslea protagonista bihurtzea
§ Integrazioa lortzea
o Hitz egiteko modua
§ Erakargarria
§ Aktiboa
§ Ahozkotasun argia
§ Esaldi argi eta sinpleak
§ Tonu egokia
§ Erritmo ulergarria
§ Ikasleen adinari egokitutako hiztegia
o Gorputzaren espresioa
§ Aktiboa
§ Dinamizatzailea
§ Prest egotea
· EDUKIAK
§ Gai erakargarriak
§ Gaurkotasuna
§ Gai sinple eta ulergarriak
§ Teknologia berrien erabilera
§ Soinuen eta irudien laguntza
§ Eredugarriak
§ Praktikoak
§ Ume bakoitzari egokitua (pertsonalki)
§ Koherentzia
§ Errutinak
§ Sentimenduei lekua ematea
· IKASLEA
§ Ikaskuntzaren protagonista izatea
§ Akatsak onuragarritzat hartzea
§ Zailtasunak onartzea eta errespetatzea
§ Beste ikasleekin komunikatzeko modua zaindu
· GIROA
§ Atsegina, alaia, motibagarria, erakargarria
§ Ziurtasuna
§ Erosotasuna
§ Material egoki eta erakargarriak
§ Gelaren egitura egokia, ikasleen arteko interakzioa sustatzeko (txokoen banaketa)
§ Komunikazio kanal irekiak
§ Natura eta gizartearekiko harremana


TESTUETATIK ATERATAKO AHOLKUAK
Ø Ikuspegi interakzionisten oinarrizko ideiak
Ø Keinuak eta hotsak erabil ditzan bultzatu
Ø Azalpen gehiago eman zalantzak egotekotan, eta gogoratzen lagundu etengabe
Ø Elkar ulertzen dutela ziurtatu
Ø Errealitateko zenbait ezaugarri azpimarratu, eta behin eta berriro errepikatu
Ø Datu argi eta sinpleak
Ø Errepikapenak egitea ezagutza hobeto barneratzeko
Ø Segurtasun afektiboa eskaintzea
Ø Hizkuntza ereduak ematea
Ø Laguntza eskaintzea
Ø Haurren parte-hartzea kudeatzea
Ø Gauzen kontzeptua azaltzea
Ø Hausnarketa eragitea
Ø Orientatu zalantzetan eta ikasleen esperientzietan
Ø Antolatu (Jarduerak, edukiak, espazioa, denbora…)
Ø Arauak ematea eta gogoraztea
Ø Trebetasunak lortzeko oinarrizko baliabideak eskaini
Ø Tonua eta keinuak erabiltzea komunikazioa sustatzeko
Ø Komunikazioa praktikan jartzea (ahozkotasunari garrantzia ematea)
Ø Hizkuntza formei garrantzia ematea (erregistroa; formala, ez formala…)
v 2Hhz adin goiztiarretan jabetzea eta 1Hrekin duen erlazioa
§ Bi kodeak bereiztu
§ Bi hizkuntzen garapena bermatu
§ Bi hizkuntzetan esperimentatu eta probatu
v Ahozko ulermena erraztea
§ Pertsona kopuru mugatua izatea
§ Erlazio espazial sinpleak (kale batean, herri batean…)
§ Informazio berria dakienarekin erraz erlazionatzeko aukera ematea
v Hitz egitea
§ Irakasle laguntza eta sentiberatasuna izatea
§ Haur bakoitzak izandako esperientzia eta ezaugarrien araberakoa
v Berbaldi-trebatasunak garatzeko irakas-estrategiak
§ Orientazio estrategiak
§ Laguntzeko eta errazteko estrategiak
§ Informazio estrategiak
§ Sostengu estrategiak
v Hizketa eta entzute-ariketak Haur Hezkuntzan
§ Hasierako fasea:
o Objektuak izendatu eta identifikatu
o Argibide sinpleak ematea
o Helduen solasetan parte hartu
§ Tarteko fasea:
o Urratsak azaldu
o Konparaketak
o Iritziak eman
o Antzeztu
o Kontaketak
o Argibideak eman
§ Fase aurreratua:
o Rol–jokoetan parte hartu
o Informazioak konparatu
o Argibide konplexuak eman
o Ideia nagusiak laburtu
o Informazioa sintetizatu
ZUZENKETAK EGIN
NOLA?
- Zuzendu bai baina ez matxakoia izatea
- Haurrari galdezka
- Beraien artean (haurren artean), taldeari galdetuz
- Auto-zuzenketa, haurra konturatzea gaizki egin duela, beste aukerak emanez, pentsaraztea.
- Irakasleak zuzen esanez, naturaltasunez.
- Eredu onen errepikapenekin
- Egoera komunikatiboa hautsi gabe eta matxakoia izan gabe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario