lunes, 24 de septiembre de 2012

Haurraren hizkuntza garapenean laguntzeko AHOLKUAK irakasleentzat

                                                                                                                                 2012/09/24
AHOLKUAK
·         IRAKASLEA
o   Jarrera
§  Ikaslearen erritmoa errespetatu
§  Motibagarria
§  Akatsak onuragarritzat onartzea
§  Zailtasunak onartzea eta errespetatzea
§  Ikaslearen egoera pertsonalak kontuan hartzea
§  Pazientzia
§  Gertutasuna
§  Enpatia
§  Afektibotasuna, maitasuna
§  Dinamizatzailea
§  Aktiboa
§  Ikasleen autonomia bultzatu
§  Ikasleekiko interakzioa
§  Demokratikoa
§  “Gidaria”
§  Ama hizkuntzarekiko errespetua
§  Ikaslea protagonista bihurtzea
§  Integrazioa lortzea
§  Ikasleen arteko harreman osasungarriak sustatu


o   Hitz egiteko modua
§  Erakargarria
§  Aktiboa
§  Ahozkotasun argia
§  Esaldi argi eta sinpleak
§  Tonu egokia
§  Erritmo ulergarria
§  Ikasleen adinari egokitutako hiztegia
§  Azalpen malguak eta ezberdinak


o   Gorputzaren espresioa
§  Aktiboa
§  Dinamizatzailea
§  Prest egotea
§  Jasotzailea (“receptivo”)



·         EDUKIAK
§  Gai erakargarriak
§  Gaurkotasuna
§  Gai sinple eta ulergarriak
§  Teknologia berrien erabilera
§  Soinuen eta irudien laguntza
§  Eredugarriak
§  Praktikoak
§  Ume bakoitzari egokitua (pertsonalki)
§  Koherentzia
§  Errutinak
§  Sentimenduei lekua ematea
§  Pausuz pausu joatea (bigarren urratsa ez eman lehenengoa menperatua izan arte)


·         IKASLEA
§  Ikaskuntzaren protagonista izatea
§  Akatsak onuragarritzat hartzea
§  Zailtasunak onartzea eta errespetatzea
§  Beste ikasleekin komunikatzeko modua zaindu
§  Gatazka eta eztabaiden aurreko jarrera egokia izan



·         GIROA
§  Atsegina, alaia, motibagarria, erakargarria
§  Ziurtasuna
§  Erosotasuna
§  Material egoki eta erakargarriak
§  Gelaren egitura egokia, ikasleen arteko interakzioa sustatzeko (txokoen banaketa)
§  Komunikazio kanal irekiak
§  Natura eta gizartearekiko harremana







TESTUETATIK ATERATAKO AHOLKUAK
Ø  Ikuspegi interakzionisten oinarrizko ideiak

Ø  Keinuak eta hotsak erabil ditzan bultzatu
Ø  Azalpen gehiago eman zalantzak egotekotan, eta gogoratzen lagundu etengabe
Ø  Elkar ulertzen dutela ziurtatu
Ø  Errealitateko zenbait ezaugarri azpimarratu, eta behin eta berriro errepikatu
Ø  Datu argi eta sinpleak
Ø  Errepikapenak egitea ezagutza hobeto barneratzeko
Ø  Segurtasun afektiboa eskaintzea
Ø  Hizkuntza ereduak ematea
Ø  Laguntza eskaintzea
Ø  Haurren parte-hartzea  kudeatzea
Ø  Gauzen kontzeptua azaltzea
Ø  Hausnarketa eragitea
Ø  Orientatu zalantzetan eta ikasleen esperientzietan
Ø  Antolatu (Jarduerak, edukiak, espazioa, denbora…)
Ø  Arauak ematea eta gogoraztea
Ø  Trebetasunak lortzeko oinarrizko baliabideak eskaini
Ø  Tonua eta keinuak erabiltzea komunikazioa sustatzeko
Ø  Komunikazioa praktikan jartzea (ahozkotasunari garrantzia ematea)
Ø  Hizkuntza formei garrantzia ematea (erregistroa; formala, ez formala…)
Ø  Haurren sormena bultzatzea ekintza desberdinekin



v  2Hhz adin goiztiarretan jabetzea eta 1Hrekin duen erlazioa

§  Bi kodeak bereiztu
§  Bi hizkuntzen garapena bermatu
§  Bi hizkuntzetan esperimentatu eta probatu

v  Ahozko ulermena erraztea

§  Pertsona kopuru mugatua izatea
§  Erlazio espazial sinpleak (kale batean, herri batean…)
§  Informazio berria dakienarekin erraz erlazionatzeko aukera ematea

v  Hitz egitea

§  Irakasle laguntza eta sentiberatasuna izatea
§  Haur bakoitzak izandako esperientzia eta ezaugarrien araberakoa

v  Berbaldi-trebatasunak garatzeko irakas-estrategiak

§  Orientazio estrategiak
§  Laguntzeko eta errazteko estrategiak
§  Informazio estrategiak
§  Sostengu estrategiak


v  Hizketa eta entzute-ariketak Haur Hezkuntzan

§  Hasierako fasea:
o   Objektuak  izendatu eta identifikatu
o   Argibide sinpleak ematea
o   Helduen solasetan parte hartu

§  Tarteko fasea:
o   Urratsak azaldu
o   Konparaketak
o   Iritziak eman
o   Antzeztu
o   Kontaketak
o   Argibideak eman

§  Fase aurreratua:
o   Rol–jokoetan parte hartu
o   Informazioak konparatu
o   Argibide konplexuak eman
o   Ideia nagusiak laburtu
o   Informazioa sintetizatu


ZUZENKETAK EGIN
NOLA?

-       Zuzendu bai baina ez matxakoia izatea
-       Haurrari galdezka
-       Beraien artean (haurren artean), taldeari galdetuz
-      Auto-zuzenketa, haurra konturatzea gaizki egin duela, beste aukerak emanez, pentsaraztea.
-       Irakasleak zuzen esanez, naturaltasunez.
-       Eredu onen errepikapenekin
-       Egoera komunikatiboa hautsi gabe eta matxakoia izan gabe.


 



No hay comentarios:

Publicar un comentario