HH-KO DEKRETUA
1) Garrantzitsua al da ahozko hizkuntzaren lanketa Haur Hezkuntzako dekretuan?
2) Zer ikuspegi islatzen du ahozko hizkuntzaren lanketarako? Komunikatiboa? Zergatik?
1) Haur hezkuntzako dekretuan, ahozko hizkuntzaren lanketa bi ziklotan lantzen da. Lehenego zikloan Hitzezko komunikazioa deiturikoa eta bigarren zikloan hitzezko hizkuntza, entzutea, hitz egitea eta berbetan aritzea deitzen da.
Haur hezkuntzako dekretuan garrantzia ematen zaio ahozko hizkuntzari, zenbait ataletan lantzen eta azpimarratzen duelako. Honen helburua banakoaren eta ingurunearen arteko harremanak zabaltzea. komunikazio-egoeretan, ahozko hizkuntzaren ulermena eta adierazpena pixkanaka garatzea, errealitateaz jarduteko, beharrak eta sentimenduak adierazteko, esperientziak gogorarazteko eta norberaren eta besteen jokabidea arautzeko
2) Ikuspegi komunikatiboa lantzen du.
Nola?
- Eguneroko egoeratako komunikazioa lantzen duelako.
- Eguneroko testuinguruetan ahozko mezuak ekoizten ditu.
- Eguneroko bizitzako gertakariak kontatzen ditu
- Hizkuntzazk kanpoko zeinuak (intonazioa, keinuak, aurpegi-adierazpena) erabiltzen ditu.
- Ohiko komunikazio egoeretan parte-hartzen du.
- Ikus-entzunezkoen igortzen dituzten mezuak interpretatzea.
- Ahozko hizkuntza komunikaziorako tresna gisa hartzea.
- Komunikazio-trukea zuzentzen duten oinarrizko arauak erabiltzen hastea (hizketan ari denari begiratzea, txandari itxarotea, arretaz entzutea...).
- Hizketaldiak eta elkarrizketak hasteko erraztasuna garatzea (esku-hartzeetan txandakatzea, ikusizko harremana...).
3) Erabiltzen duen iuspegia egokia dela uste dugu, ikuspegi funtzionala, bultzatzen bai du. Gainera, kodeak modu esanguratsuan ezagutzeko aukera ematen digu. Testuinguruari ere garrantzia ematen dio eta ahozkotasuna haurren esanahietara egokitzen da. Egunerokotasunari inportantzia handia ematen dio, haurren parte-hartzeari garrantzia ematen dio, ahozko hizkuntza komunikazio tresna gisa hartuz.
KLASEAN ATERATAKO IDEIAK:
- Dekretua oso ondo dago baina gero praktikan ez dela dekretu hau kontutan hartzen, hau da, metodologia aldatu behar da.
- Irakaslea ez dago prest dekretuan idatzikoa aurrera eramateko.
- Eskola beste mundu bat denez, paperekoa aurrera eramaten ez dakite. zer egin behar den zehaztea zaila da.
- Ezaugarrien arabera paperean dagoena ezin da aurrera eraman.
- Helburuak daudenean, helburu horiek betetzera joaten dira.
- Kurrikuluma iraksleek egin beharko lukete.
- Paperari dagokionez, ikuspegi komunikatiboa hartzen du tresna bezala agertzen da.
- Ahozkoari aipamena egiten dio, aurrerapauso bezala agertzen da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario